Ćwiczenia grafomotoryczne i szlaczki

Każdy rodzic wie jak trudne są początki nauki pisania. Dzieciom brakuje koncentracji i wprawy w posługiwaniu się długopisem. Ręka szybko się męczy i dziecko traci chęć nauki. Nie możemy jednak pozwolić by maluch całkowicie się zniechęcił. Spróbujmy zmienić sposób tej nauki, dodając więcej zabawy, rozkładając ją w czasie, aby dziecko miało wrażenie, że nie jest to jedynie czysty obowiązek.

Poprawienie sprawności dłoni i koordynacji wzrokowo-ruchowej

Ćwiczenia grafomotoryczne wspomagają posługiwanie się przez dzieci przyborami piśmienniczymi, a co za tym idzie – późniejszą naukę pisania. Materiał w proponowanych przez nas ćwiczeniach jest tak przygotowany, aby nie zniechęcić dziecka zbyt dużą ilością zadań na raz i aby chętnie powróciło ono do wykonywania kolejnych tematów.
 

Ćwiczenia grafomotoryczne
Ćwiczenia grafomotoryczne

Szlaczki

Kolejnym ważnym punktem w przygotowaniu do nauki pisania są szlaczki. Wykonując je systematycznie, dziecko wypracowuje solidne podstawy: nabiera pewności w chwytaniu przyborów do pisania, poprawia sprawność palców i doskonali precyzję. Ma to ogromny wpływ na pisanie: literki dziecka są dokładniejsze, linie prostsze i bardziej dopracowane. Nie tylko opiekunowie są w stanie to dostrzec, również dzieci – widząc wiernie odwzorowaną literkę – mają motywację do dalszej pracy.
 
Szlaczki